σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου

άρθρο 713 Α.Κ. εντολή είναι η σύμβαση με την οποία ο ένας συμβαλλόμενος (εντολέας) αναθέτει στον άλλο (εντολοδόχο) τη χωρίς αμοιβή διεξαγωγή υποθέσεως


σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου

Μπορεί η σχέση εργασίας αορίστου χρόνου του ειδικού ... - [ Translate this page ]
... του Δήμου συνδέεται, σύμφωνα με το Νόμο, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου η οποία είναι όπως προαναφέρθηκε, αποτελεί ειδική σύμβαση. ...
www.eetaa.gr/nomothesia/gnomodotiseis/gnomo06-3.html - Cached - Similar

Μεταφορά καθαριστριών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου ... - [ Translate this page ]
24 Απρ. 2011 ... Μεταφορά καθαριστριών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Υπουργείου Παιδείας στους Δήμους. Posted by thanos ...
www.arcadiaportal.gr/.../metafora-katharistrion-me-sxesi-ergasias-idiotikou-dikaiou-aoristou-xronou-tou-upourgeiou-paide - Cached

eetaa
, arcadiaportal

Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης
και Αυτοδιοίκησης


Η Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.) ιδρύθηκε το 1985 λειτουργεί με τη μορφή της ανώνυμης εταιρίας, και διέπεται από τις διατάξεις του Ν. 2190/20 και του ιδρυτικού της νόμου. Ανήκει στον κοινωνικό τομέα της οικονομίας, διοικείται από ενδεκαμελές αιρετό Διοικητικό Συμβούλιο και έχει μετόχους:


φορείς της Αυτοδιοίκησης,
το Ελληνικό Δημόσιο και
φορείς του Κοινωνικού τομέα.
Το Ανθρώπινο Δυναμικό της Ε.Ε.Τ.Α.Α. αποτελείται από εξειδικευμένους επιστήμονες με πλούσια εμπειρία σε θέματα τοπικής περιφερειακής ανάπτυξης και αυτοδιοίκησης, κοινωνικής πολιτικής και ανθρώπινων πόρων, πολιτισμού, τουρισμού και περιβάλλοντος, πληροφορικής και τεχνολογικών εφαρμογών.


Η Ε.Ε.Τ.Α.Α. έχει σκοπό την παροχή επιστημονικής και τεχνικής υποστήριξης σε φορείς της Αυτοδιοίκησης καθώς και σε φορείς του Δημοσίου και του Κοινωνικού τομέα. Επιπλέον και για την επίτευξη του σκοπού της συμμετέχει σε μεγάλο αριθμό Δικτύων και Συνεργασιών

http://www.eetaa.gr/eetaa_gr/eetaa_gr.html

Γνωμοδοτήσεις Νομικής Υπηρεσίας ΕΕΤΑΑ

Μπορεί η σχέση εργασίας αορίστου χρόνου του ειδικού συμβούλου-συνεργάτη του Δήμου να μετραταπεί σε σχέση έμμισθης εντολής;

Από Πρωτοβάθμιο Ο.Τ.Α. τέθηκε το ερώτημα, εάν η σχέση εργασίας αορίστου χρόνου του ειδικού συμβούλου - συνεργάτη του Δήμου μπορεί να μετατραπεί σε σχέση έμμισθης εντολής.

Επ’ αυτού εκθέτουμε τα ακόλουθα:

Ι. Σύμφωνα με το ως άνω άρθρο οι ειδικοί σύμβουλοι – συνεργάτες προσλαμβάνονται με ειδική σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και υπάγονται αποκλειστικά στις διατάξεις των παραγράφων 5 έως 13 του άρθρου 67 Ν. 1416/1984 όπως έχει τροποποιηθεί.

Οι ειδικοί σύμβουλοι – συνεργάτες δεν παρεμβάλλονται στην οργανωτική και βαθμολογική κλίμακα ούτε οι θέσεις τους έχουν αντιστοιχία με τις θέσεις της κλίμακας αυτής. Υπόκεινται απευθείας στην ιεραρχική εξάρτηση του οικείου Δημάρχου για την επικουρία του οποίου έχουν προσληφθεί και είναι ανεξάρτητοι από το ειδικό επιστημονικό προσωπικό ιδιωτικού δικαίου, το οποίο που προσλαμβάνεται σε οργανικές θέσεις για την εξυπηρέτηση διαρκών αναγκών του Δήμου.

Η πλήρωση των θέσεων των ειδικών συμβούλων – συνεργατών ενεργείται με δημόσια γνωστοποίηση δια του τύπου από το Δήμαρχο, ο οποίος προσλαμβάνει με απόφασή του τα πρόσωπα που εκείνος κρίνει κατάλληλα. Η απόφαση του Δημάρχου στην οποία καθορίζονται οι δραστηριότητες και τα ειδικότερα καθήκοντα με τα οποία θα απασχοληθεί ο προσλαμβανόμενος, δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η πλήρωση των θέσεων των ειδικών συμβούλων – συνεργατών μπορεί να γίνει και με απόσπαση από θέση του δημόσιου τομέα ή με ανάθεση καθηκόντων με παράλληλη πλήρη ή μειωμένη άσκηση των κύριων καθηκόντων του προσλαμβανόμενου. Ως ειδικός σύμβουλος – συνεργάτης μπορεί να προσληφθεί και συνταξιούχος του δημόσιου τομέα εφόσον έχει τα απαιτούμενα προσόντα και τις λοιπές προϋποθέσεις για την πλήρωση των θέσεων αυτών.

Το έργο των ειδικών συμβούλων – συνεργατών είναι να παρέχουν συμβουλές και διατυπώνουν εξειδικευμένες γνώμες, γραπτά ή προφορικά, για το συγκεκριμένο τομέα δραστηριοτήτων του Δήμου τον οποίο έχουν οριστεί να εξυπηρετήσουν. Το συμβουλευτικό τους έργο απευθύνεται στο Δήμαρχο, το δημοτικό συμβούλιο και τη δημαρχιακή επιτροπή ανάλογα με τις αρμοδιότητές τους.

Οι αποδοχές των ειδικών συμβούλων – συνεργατών καθορίζονται σύμφωνα με το άρθρο 23 παρ. 2 του Ν. 1288/1982 με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών. Στην περίπτωση ανάθεσης καθηκόντων οι αποδοχές δεν μπορούν να υπερβούν το 50% των αποδοχών της κύριας θέσης αυτών.

ΙΙ. Σύμφωνα με το άρθρο 713 Α.Κ. εντολή είναι η σύμβαση με την οποία ο ένας συμβαλλόμενος (εντολέας) αναθέτει στον άλλο (εντολοδόχο) τη χωρίς αμοιβή διεξαγωγή υποθέσεως.

Στη σύμβαση εντολής ο εντολοδόχος ενεργεί για λογαριασμό του εντολέα τον οποίο εκπροσωπεί νόμιμα κατά τη διεξαγωγή της υπόθεσης του ενώ στη σύμβαση εργασίας ο εργαζόμενος δρα για τον εργοδότη και δεν τον εκπροσωπεί. (Ατομικό Εργατικό Δίκαιο Στυλιανός Βλαστός Ι τόμος Ι σελ. 88).

Είναι μια σύμβαση χαριστική και μάλιστα το στοιχείο του αμίσθου είναι ουσιώδες στοιχείο της εντολής, όπως είναι η έλλειψη ανταλλάγματος στη σύμβαση εργασίας ή έργου.

Οιαδήποτε συμφωνία περί αμοιβής του εντολοδόχου συνεπάγεται όχι απλώς την ακυρότητα αλλά την ανυποστασία της συμβάσεως, ως συμβάσεως εντολής. Το κύρος της συμβάσεως, ως δικαιοπραξίας, δεν θίγεται και δεν αποκλείει τη δυνατότητα μετατροπής της σε άλλη έμμισθη σύμβαση, όπως σύμβαση εργασίας ή σύμβαση έργου, ανάλογα με το περιεχόμενο.

Η έννοια «έμμισθη εντολή», ως εμπίπτουσα στη ρύθμιση του άρθρου 713 Α.Κ. υπήρχε στο προηγούμενο δίκαιο ως τύπος συμβάσεως με περιεχόμενο την παροχή ελεύθερων πνευματικών εργασιών έναντι αμοιβής με ευρύτερο πεδίο εφαρμογής το Εμπορικό Δίκαιο. Καταργήθηκε όμως από τον Α.Κ. (ΕισΝΑΚ) ως «αναγόμενη» στη ρύθμιση της εντολής, της αποκλειστικά και μόνο άμισθης σχέσης και έχει υπαχθεί σιωπηρά στις καταλαμβάνουσες πλήρως και το περιεχόμενό της έμμισθες συμβάσεις εργασίας ή έργου (κρατ. θεωρία π.χ. Καποδίστριας ο.π. 713 αρ. 12 επ. με παραπομπές, Ζέπος σ. 413 επ. Μαντζούφας § Νομοθεσία για την εκλογή βουλευτών 51Ι2, Φίλιος, σελ. 255, Ρόκας Ε. Εμπ.Δ. 3, 129 επ., 135 - Αστικός Κώδικας Γεωργιάδη – Σταθόπουλου σελ. 731).

Εμπορικές σχέσεις (έμμισθες) οι οποίες περιέχουν ευθεία παραπομπή στις διατάξεις της (άμισθης) αστικής εντολής του ΑΚ 713 επ., ΕισΝΑΚ 1, 3 δεν υπάρχουν. Η έννοια της «εμπορικής εντολής» είναι το ίδιο αντιφατική όπως και η έννοια της «έμμισθης εντολής». (Λουκόπουλος σελ. 59). Οι εμπορικές σχέσεις που περιέχουν παραπομπή στην «έμμισθη εντολή» δεν χαρακτηρίζονται λόγω του περιεχομένου της παραπομπής ως σχέσεις εμπορικής εντολής αλλά ως εμπορικές συμβάσεις εργασίας ή κατά περίπτωση έργου, όπως η παραγγελία, η εμπορική αντιπροσωπεία, η πρακτορεία (Ρόκας, όπ. Δελούκας, ό.π. Λουκόπουλος, σ 55 επ. Καποδίστριας, ό.π. Δεληγιάννης, σ. 169 επ. – Αστικός Κώδικας Γεωργιάδη – Σταθόπουλου σελ. 732 - 733).

Η κατάργηση της «έμμισθης εντολής» δεν αίρει θεωρητικά τη δυνατότητα νομοθετικής διασκευής συγκεκριμένης περιπτώσεως αμειβόμενης παροχής υπηρεσιών κατά το γενικό πρότυπο της άμισθης εντολής του Α.Κ. ως του καλύτερου πλαισίου λειτουργίας της σχέσεως. Πρόκειται κυρίως για την αμειβόμενη «εντολή» ρυθμιζόμενη από τον Κώδικα Δικηγόρων. Η παροχή δικηγορικών υπηρεσιών δεν αποτελεί ιδιαίτερη περίπτωση εντολής του Α.Κ. αλλά ανεξάρτητη και αυτοτελή σύμβαση διαμορφωμένη απλώς κατά το πρότυπο της κοινής εντολής. (ΑΣΤΙΚΟΣ ΚΩΔΙΞ, Ερμηνεία κατ’ άρθρο – Απ. Γεωργιάδη - Μιχ. Σταθόπουλου σελ. 733).

Εκ των ανωτέρω, προκύπτει ότι εργασία με σχέση έμμισθης εντολής είναι ανυπόστατη και ένας ειδικός σύμβουλος – συνεργάτης του Δήμου συνδέεται, σύμφωνα με το Νόμο, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου η οποία είναι όπως προαναφέρθηκε, αποτελεί ειδική σύμβαση.

Η εντολή (άμισθη) δεν συμβιβάζεται με το έργο των ειδικών συμβούλων – συνεργατών του Δήμου, οι οποίοι, όπως προαναφέρθηκε, αμείβονται, ασκούν καθήκοντα επιτελικά, το έργο τους είναι συμβουλευτικό και απευθύνεται στο Δήμαρχο, τη Δημαρχιακή Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο και δεν εκπροσωπούν τα ως άνω όργανα παρά μόνο δρουν για αυτά.