κέντρο εξυπηρέτησης κοινού για θέματα εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης – την «ΙΡΙΔΑ»

κέντρο εξυπηρέτησης κοινού για θέματα εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης – την «ΙΡΙΔΑ»

-


Εγκαίνια του πρώτου κέντρου εξυπηρέτησης «ΙΡΙΔΑ» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
06.04.2011 | Κατηγορίες: Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ανακοίνωση, δελτία τύπου, εργασία
Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Λούκα Τ. Κατσέλη, εγκαινίασε σήμερα, Τετάρτη 6 Απριλίου 2011, το πρώτο κέντρο εξυπηρέτησης κοινού για θέματα εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης – την «ΙΡΙΔΑ», σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο του Υπουργείου Εργασίας, επί της οδού Πειραιώς 40. Στην εκδήλωση παρέστη σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, καθώς επίσης και οι Δήμαρχοι των πόλεων, στις οποίες πρόκειται να εφαρμοστεί πιλοτικά ο θεσμός της ΙΡΙΔΑΣ. Επίσης, στην εκδήλωση παρευρέθη ο Διοικητής του ΙΚΑ, κ. Ροβέρτος Σπυρόπουλος, ο Διοικητής του ΟΓΑ, κ. Παναγιώτης Πέτρουλας, και ο Διοικητής του ΟΑΕΕ, κ. Γεράσιμος Βουδούρης.
Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κατά τη διάρκεια της ομιλίας της υπογράμμισε ότι, στόχος μας είναι να καλύψουμε σταδιακά όλες τις ανάγκες του πολίτη για ενημέρωση και υποστήριξη. Η πληροφορία, η ενημέρωση, η στήριξη είναι βασικά κοινωνικά δικαιώματα. Με απλά λόγια, θέλουμε να δημιουργήσουμε σημεία παροχής ενημέρωσης μίας στάσης, δηλαδή παροχή πληροφοριών για διαφορετικά μεταξύ τους θέματα από ένα σημείο, χωρίς ταλαιπωρία, χωρίς ουρές, χωρίς χάσιμο χρόνου, με βασικό χαρακτηριστικό την επαγγελματική αντιμετώπιση του πολίτη και το σημαντικότερο από όλα -κατά τη γνώμη μου- παροχή αξιόπιστων πληροφοριών, ανέφερε μεταξύ άλλων η Υπουργός.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κ. Γιώργος Κουτρουμάνης, τόνισε ότι μεγάλο ποσοστό των συνταξιούχων, σήμερα, αν είχαν στο παρελθόν καλύτερη ενημέρωση, θα είχαν κάνει διαφορετικές επιλογές, δηλαδή θα είχαν αποκομίσει μεγαλύτερα οφέλη. Οι πολίτες πρέπει να έχουν πρόσβαση στην ενημέρωση για να κάνουν τις καλύτερες δυνατές επιλογές, υπογράμμισε ο κ. Κουτρουμάνης.
Η Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κα Άννα Νταλάρα, σημείωσε ότι, διανύουμε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, μια περίοδο μεγάλης ανησυχίας των πολιτών. Η λύση του να μην κάνουμε τίποτε και να γυρνάμε την πλάτη στο πρόβλημα είναι η χειρότερη δυνατή επιλογή. Το Υπουργείο Εργασίας αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να ενημερώνει έγκαιρα και έγκυρα τους πολίτες της χώρας και μάλιστα χωρίς κόστος, επεσήμανε η κα Νταλάρα.
Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Αμφιλοχίας, κ. Α. Κοιμήσης, ανέφερε ότι, οι ποιοτικές υπηρεσίες -και μάλιστα σε πρώτο χρόνο- προς τους πολίτες αποτελεί προτεραιότητα ενός ευρωπαϊκού κράτους. Η πιλοτική εφαρμογή της ΊΡΙΔΑΣ σε έξι Δήμους της Επικράτειας θα μας δώσει το χρόνο να διεξάγουμε χρήσιμα συμπεράσματα, ως Αυτοδιοίκηση, και στη συνέχεια αυτά να τα χρησιμοποιήσει το Υπουργείο Εργασίας για να εκπονήσει ένα επιχειρησιακό σχέδιο, το οποίο να τύχει καθολικής εφαρμογής στη χώρα. Η εσωτερική οικονομία κλίμακας αποτελεί πολύ σημαντική οικονομική ενίσχυση για την τοπική κοινωνία, αφού περικόπτονται οι άσκοπες μετακινήσεις πολιτών και παράλληλα εξοικονομείται καθαρός χρόνος εργασίας για την εξυπηρέτηση όλων των συμπολιτών μας, συμπλήρωσε ο ίδιος.
Η υλοποίηση του συνολικού έργου Υπηρεσία Παροχής Ενημέρωσης του Πολίτη «ΙΡΙΔΑ» αποτελείται από τέσσερα στάδια:
1. Αρχίζει με τη λειτουργία του πρώτου πιλοτικού σημείου παροχής ενημέρωσης στο κεντρικό κτίριο του Υπουργείου Εργασίας, στην οδό Πειραιώς, το οποίο εξυπηρετεί το κοινό μέσα από μια εξειδικευμένη βάση ερωτήσεων και απαντήσεων, ώστε να μπορούν να κατηγοριοποιηθούν οι ανάγκες των πολιτών και στο μέλλον να εξυπηρετούνται πιο εύκολα και πιο γρήγορα.
2. Η επόμενη φάση είναι αυτή της ένταξης στο δίκτυο της ΙΡΙΔΑΣ έξι ακόμη Δήμων της χώρας, οι οποίοι εξέφρασαν την επιθυμία να εγκαινιάσουν τις δικές τους υπηρεσίες παροχής ενημέρωσης όσο το δυνατόν πιο σύντομα. Αυτοί οι Δήμοι είναι της Αμφιλοχίας, της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου Κρήτης, του Τοπείρου Ξάνθης, της Ηλιούπολης και του Κιλελέρ Λάρισας.
3. Το τρίτο στάδιο είναι η ανάπτυξη του ολοκληρωμένου πληροφορικού συστήματος που θα περιλαμβάνει το ψηφιακό υλικό του Υπουργείου και των υπηρεσιών που πρέπει να παρέχονται στους εργαζομένους και τους λοιπούς δικαιούχους. Αυτό το στάδιο είναι ιδιαίτερα σημαντικό γιατί θα κρίνει τελικά την επιτυχία του συνολικού έργου και η υλοποίησή του ήδη έχει αρχίσει παράλληλα με την πιλοτική εφαρμογή.
Συγκεκριμένα, βρίσκεται σε εξέλιξη η σύνταξη του Τεχνικού Δελτίου από την Κοινωνία της Πληροφορίας, και μετά και από τη διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται η επιλογή του αναδόχου αμέσως μετά το καλοκαίρι. Βάσει των εκτιμήσεων, την άνοιξη του 2012 θα εγκαινιαστεί η πλήρως ηλεκτρονική λειτουργία του έργου. Δηλαδή το κοινό θα μπορεί μέσω ενός portal να υποβάλλει ερωτήματα και να λαμβάνει με τον ίδιο τρόπο αξιόπιστες απαντήσεις σε εύλογα σύντομο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, θα ξεκινήσει η τηλεφωνική παροχή πληροφοριών μέσω οργανωμένου τηλεφωνικού κέντρου με την αξιοποίηση της ιδίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας.
4. Και το τελευταίο στάδιο θα περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου σημείων της ΙΡΙΔΑΣ με διασπορά σημείων παροχής πληροφοριών σε όλη τη χώρα μέσω επιλεγμένων ΚΕΠ και άλλων σημείων εξυπηρέτησης. Μέχρι το τέλος του 2012 θα έχει καλυφθεί όλη η επικράτεια με κοινωνικά ΚΕΠ με σημεία της ΙΡΙΔΑΣ.
Το περιεχόμενο των πληροφοριών θα είναι δυναμικό, δηλαδή θα εμπλουτίζεται γρήγορα με την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών, ώστε, αφενός, να καλύπτει όλο το εύρος υπηρεσιών του Υπουργείου και, αφετέρου, όλες τις ανάγκες των πολιτών. Ήδη έχει αναπτυχθεί εσωτερικό σύστημα καταγραφής τόσο του προφίλ των πολιτών που εξυπηρετούνται από την ΙΡΙΔΑ, όσο και των θεμάτων που θέτουν προς μελέτη.
Οι πληροφορίες που παρέχονται από την ΙΡΙΔΑ αφορούν τα εξής θέματα:
Πρώτον, εργασιακά ζητήματα:
• Αμοιβή Εργασίας
• Χρονικά Όρια Εργασίας
• Προστασία της Μητρότητας στην Εργασία
• Ατομική Σύμβαση Εργασίας
• Ενημέρωση και καθοδήγηση των πολιτών που αντιμετωπίζουν εργατικές διαφορές με εργοδότες.
• Παραπομπή των πολιτών στα αρμόδια καταστήματα ΙΚΑ για την υποβολή καταγγελιών στις περιπτώσεις ανασφάλιστης εργασίας.
Δεύτερον, ζητήματα κοινωνικής ασφάλισης:
Ενημέρωση του ασφαλισμένου για τις διατάξεις του νέου ασφαλιστικού νόμου.
• Ενημέρωση και καθοδήγηση των ασφαλισμένων σχετικά με το νέο μέτρο των χρόνων ασφάλισης.
• Οι βασικές έννοιες και τα εργαλεία για τη διαδοχική ασφάλιση.
• Πληροφορίες για την κατοχύρωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος.
Τρίτον, παραπομπή των πολιτών προς τους αρμόδιους φορείς ανάλογα με το θέμα που τους ενδιαφέρει.
Τέταρτον, πληροφορίες που αφορούν μετανάστες σχετικά με το καθεστώς εργασίας.
Πέμπτον, πληροφορίες για ζητήματα του Οργανισμού Εργατικής Κατοικίας, του Οργανισμού Εργατικής Εστίας, της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή που υπάγονται στο Υπουργείο.
Επισυνάπτεται και το έντυπο του κέντρου εξυπηρέτησης «ΙΡΙΔΑ»:
Έντυπο ΙΡΙΔΑ.

http://government.gov.gr/wp-content/uploads/2011/04/%CE%88%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-%CE%99%CE%A1%CE%99%CE%94%CE%91.pdf

http://government.gov.gr/2011/04/06/11471/

https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B1pshw6xp1ysZTJjOWQ0MDctN2Y1MS00YTUzLTk3MWUtYmVlYjY4MDdjZjE4&hl=en

-
http://www.scribd.com/doc/52506817/%CE%88%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-%CE%99%CE%A1%CE%99%CE%94%CE%91

Έντυπο-ΙΡΙΔΑ


-

κέντρο εξυπηρέτησης κοινού για θέματα εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης – την «ΙΡΙΔΑ»